طريقة تغير السوفت .. لQumax H2 Plus

كيوماكس 999 HD ( H1, H2, H3, H4, H5, H6, H7, H8 )

كنت عايز اعرف طريقة تغير السوفت لرسيفر Qumax H2 plus . عن طريق الفلاشة .. ازاى اتنقل بين السوفتات ؟؟؟؟؟؟
جزاكم الله كل خير

----------------------------

Up

Up

اخي الحبيب اولا عليك التأني والصبر حتى يتم الرد عليك نحن لا نبخل ولا بنتأخر على أحد

بخصوص استفسارك عن طريقة تحميل السوفت اليك طلبك
الطريقه كالتالي

حضرتك هتنزل السوفت الذي تريده من الموضوع التالي

showthread.php?t=2786962
ثم تفك الضغط عن السوفت وتاخد الملف الناتج عن فك الضغط وتضعه على فلاشة ثم تركب الفلاشة في الريسيفر ثم تضغط منيو ثم تدخل الى التحكم بالقرص ثم قائمة القرص ستجد الملف قف عليه وضغط اوك هتظهر لك رساله مكتوب كلمة لا غيرها الى نعم ودوس اوك من الريموت ونتظر حتى يكتمل التحميل

بعد انتهاء التحميل الجهاز هيقفل ويشتغل تاني لوحده وكده السوفت نزل للجهاز

ملحوظة اخي يجب التأكد بأن السوفت خاص بجهازك حتى لا تحدث مشكله للجهاز

تنويه اخير جهازك له قسم خاص لما تدخل الى الموضوع ستعرف القسم بعد ذالك عليك بوضع طلباتك به

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م / محمود عبدالعال ابو محمد وملك مشاهدة المشاركة
اخي الحبيب اولا عليك التأني والصبر حتى يتم الرد عليك نحن لا نبخل ولا بنتأخر على أحد

بخصوص استفسارك عن طريقة تحميل السوفت اليك طلبك
الطريقه كالتالي

حضرتك هتنزل السوفت الذي تريده من الموضوع التالي

showthread.php?t=2786962
ثم تفك الضغط عن السوفت وتاخد الملف الناتج عن فك الضغط وتضعه على فلاشة ثم تركب الفلاشة في الريسيفر ثم تضغط منيو ثم تدخل الى التحكم بالقرص ثم قائمة القرص ستجد الملف قف عليه وضغط اوك هتظهر لك رساله مكتوب كلمة لا غيرها الى نعم ودوس اوك من الريموت ونتظر حتى يكتمل التحميل

بعد انتهاء التحميل الجهاز هيقفل ويشتغل تاني لوحده وكده السوفت نزل للجهاز

ملحوظة اخي يجب التأكد بأن السوفت خاص بجهازك حتى لا تحدث مشكله للجهاز

تنويه اخير جهازك له قسم خاص لما تدخل الى الموضوع ستعرف القسم بعد ذالك عليك بوضع طلباتك به
متشكر جدا يا هندسة .. وبعتذر لو كنت استعجلت شوية .
بس فى استفسار دلوقتى انا معايا اكتر من خمس او ستة اصدارات من السوفت ينفع يركبوا على بعض بمعنى معايا سوفت اصدار جديد وعايز احمل واحد قديم برضة بالفلاشة واقعد اغير بينهم بالفلاشة عادى من غير لودر ولا اى حاجة .
وشكرا مرة تانية

نعم اخي ينفع عادي لكن هناك اصدارات لازم يتم تنزيلها باللودر