رجاء المساعده فى لاب توب acer

الويندز و التعريفات

اللاب عملتله كام نسخه ولاسف النسخه بتنزل من غير تعريفات والجهاز منافذ اليو اس بى فصلت كلها بعد النسخه علشان الجهاز عاوز يتعرف ....جبت اسطوانه تعريف ويندوز سيفن بس الجهاز بيطلب التعريفات عن طريق النت والجهاز مفيش حاجه عليه متعرفه خالص ولا نت ولا يو اسى بى ولا اى حاجه ...فكنت محتاج نسخه سيفن التميت64 ويكون التعريفات عليها ..حاليا الجهاز عليه نسخه بس مفيش فى اى حاجه متعرفه لا نت ولا يو اس بى ولا اى حاجه الحاجه الوحيده الى شغاله على الجهاز هو الدى فى دى ..حاولت اعرفه باسطوانه التعريفات الى عندى بيطلب التعريفات من النت والنت فاصل زى ما ذكرت على الجهاز لانه محتاج تعريف ...فانا دلوقتى عاوز نسخه سيفن التميت 64 يكون عليها التعريفات الخاصه بالجهاز ..او لو ممكن حد يرفعلى جميع تعريفات الجهاز ويشرحلى كيفيه نسخها على اسطوانه يبقى احسن ..ودى بيانات الجهاز

----------------------------

ويندوز سفن ألتميت بتحديثات مارس 2020| مفعل و بـ 7 لغات لغات منها العربية Windows 7 SP1 Ultimate X64 OEM ESD MULTi-7 MARCH 2020 {Gen2}

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على الشرارى مشاهدة المشاركة
تمام ياغالى كل سنه وحضرتك طيب ..بس ممكن بعد اذنك رابط النسخه لان مش عارف احملها والملف الى فى المرفقات حجمه18ك

برابط تورنت بالمرفقات
لازم تكون مسطب برنامج تورنت

تحميل برنامج بت تورنت لتحميل الملفات من التورنت BitTorrent 7.10.5 Build 45651

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة على الشرارى مشاهدة المشاركة
برابط تورنت بالمرفقات
لازم تكون مسطب برنامج تورنت

تحميل برنامج بت تورنت لتحميل الملفات من التورنت BitTorrent 7.10.5 Build 45651
تمام ياغالى تم التحميل ليا طلب اخير عند حضرتك النسخه معاها برنامج الحرق ممكن صوره لطريقه حرق النسخه على اسطوانه عن طريق البرنامج الى مرفق مع النسخه..وكل سنه وحضرتك طيب

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كرم المرسى مشاهدة المشاركة
تمام ياغالى تم التحميل ليا طلب اخير عند حضرتك النسخه معاها برنامج الحرق ممكن صوره لطريقه حرق النسخه على اسطوانه عن طريق البرنامج الى مرفق مع النسخه..وكل سنه وحضرتك طيب
تم حرق النسخه على فلاشه وسطبت Windows 7 Ultimate - OEM وكله تمام بس نزلت من غير تعريفات بردو مفيش حاجه متعرفه خالص انا عندى اسطوانه تعريفات بحجم 11 جيجا بس على هارد خارجى وللاسف الجهاز بعد النسخه كل منافذ اليو اس بى بتفصل فلو امكن ترفعلى اسطوانه تعريفات احرقها على اسطوانه ويكون عليها كل تعريفات اللاب ده وانا رافع صور امكنياته فى الاعلى

ممكن حضرتك تحمل البرنامج دى وتعرف كل شى فى الجهازة
من هناshowthread.php?t=3099200

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى الباش مشاهدة المشاركة
ممكن حضرتك تحمل البرنامج دى وتعرف كل شى فى الجهازة
من هناshowthread.php?t=3099200
تمام ياغالى طيب دلوقتى النسخه الى حملتها الى الاستاذ على الشرارى رفعهالى فيها 3 اصدارات STD_DAZ _OEM انا حملت OEM بس النسخه مش متفعله فانا عاوزك تقلى على اى اصدار فيهم ينزلى النسخه مفعله تلقائى

دلوقتى انا عرفت كل حاجه فى الجهاز وبردو 3منافذ USB فاصلين مع العلم ان بركب الفلاشه وانا بعمل نسخه بتظهر عادى من برا مع العلم ان التعريف بتعهم تمام ..هل يوجد تعريف مناسب لمنافذ USB للاب توب acer ES1_572

اقتباس:
تمام ياغالى طيب دلوقتى النسخه الى حملتها الى الاستاذ على الشرارى رفعهالى فيها 3 اصدارات STD_DAZ _OEM انا حملت OEM بس النسخه مش متفعله فانا عاوزك تقلى على اى اصدار فيهم ينزلى النسخه مفعله تلقائى

STD_DAZ

اقتباس:
دلوقتى انا عرفت كل حاجه فى الجهاز وبردو 3منافذ USB فاصلين مع العلم ان بركب الفلاشه وانا بعمل نسخه بتظهر عادى من برا مع العلم ان التعريف بتعهم تمام ..هل يوجد تعريف مناسب لمنافذ USB للاب توب acer ES1_572

هنا