طلب المساعده فى استقبال اﻻزرى والهولندى

تركيبات الدش و الشبكات المركزية

عندى طبق 180 سم بريفكس حالته جيده جدا وقطعه فوجى اصليه تم ضبط المدار و استقبال العرب سات واﻻوروبى وبدر ونايل سات وهسباسات وهلاس سات وترك سات بأشارات جيده المشكله من بعد ترك سات ﻻ يمكننى استقبال اى قمر ﻻ أزرى وﻻ إكسبريس وﻻ هولندى رجاء المساعده فى حل هذه المشكله ولكم كل الشكر واسف على اﻻطاله

----------------------------

بص يا غالى انت واقف على التركى اهو حرك الطبق ببطئ ناحية الشمال و انت خلف الطبق مع رفعه لاعلى ببطق و ان شاء الله تستقبل الازرى و بعد كده هتجيب الهولندى على مسطرة

اخى الغالى اشكرك على سرعة الرد والإفادة بس الطبق متحرك عندى متحرك انا أقصد بعد التركى سات عند تحريكه لا يستقبل اى قمر آخر اتجاه الشرق ايه المشكله عندى ارجو الرد من خبراء التركيبات ولكم كل الشكر والاحترام

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido ma مشاهدة المشاركة
اخى الغالى اشكرك على سرعة الرد والإفادة بس الطبق متحرك عندى متحرك انا أقصد بعد التركى سات عند تحريكه لا يستقبل اى قمر آخر اتجاه الشرق ايه المشكله عندى ارجو الرد من خبراء التركيبات ولكم كل الشكر والاحترام
حرك القطعة عكس اتجاها لان دهوك والازري لازم تغير اتجاه القطعة وجرب بعد كده

ملاحظه . . دي مقاسات الطبق - البعد البؤرى24 سم • طول الزراعات الثلاثة 78 سم بدون الثنيات مساحةالطبق 173 سم من الطرف إلى الطرف هل هذه المقاسات مظبوطه أم لازم أعدل فيها حاجة أسف على الاطالة

أخي الغالى شكراً على الرد بس فية مشكلة ممكن تحصل لو تم لف القطعة إلى العكس ممكن اشارات باقى الاقمار تروح أو تقل ولا كلامي خطأ

م ممكن اشارات باقى الاقمار تروح